Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

05 Januari 2017 | Vietnam, Nha Trang

Ondertussen ben ik met mijn groepstour door Vietnam begonnen. Het was erg jammer om afscheid te nemen van leuke mensen, maar is ook leuk om een nieuw avontuur aan te gaan. Met oud en nieuw zijn we gaan stappen, wat erg druk was, maar leuk om te zien hoe uitbundig de Vietnamezen dan zijn. Ik sliep in een hotel met je eigen cabine, waardoor ik na een maand een kamer delen met 10 meiden eindelijk wat privacy had.

De eerste 2 dagen van de tour vond plaats in Ho Chi Minh Stad. Omdat ik daar ondertussen al een maand was, heb ik rustig aan gedaan. Terwijl de andere gingen rondkijken heb ik lekker een bad genomen in het hotel en later aangeschoven voor het diner. De mensen in de tour zijn allemaal erg aardig en ik deel mijn kamers altijd met één van hen.

De tweede dag zijn we in de avond met de nachttrein vertrokken naar Nha Trang, een stad aan de kust. De reis was 7 uur en was best comfortabel. De nachttrein heeft kamers voor 4 personen, waarin 2 stapelbedden staan met een 1 persoonsmatras, kussen en deken. Je kon dus redelijk slapen tussen alle geluiden en hobbels van de trein door.

We arriveerden erg vroeg in de ochtend in Nha Trang en zijn naar het strand gegaan voor ontbijt. Het strand in Nha Trang was erg mooi, een van de beste van de wereld zeggen ze, maar er was helaas veel bewolking waardoor het niet helemaal tot zijn recht kwam. De eerste dag hebben we veel gezien. We zijn bij een mooie pagoda geweest met een 25 meter hoge buddha. Daarna zijn we naar Po nagar gegaan, mooie oude torens waarvan er nog een paar staan. Als laatste hebben we een mooi stuk strand bezocht met veel rotsen. De dag was lang en veel lopen, maar hebben erg mooie dingen gezien. Op de terugweg besloten we over het strand terug te lopen, dit was 1 uur lekker met onze voeten door het water. Vervolgens hebben we gegeten bij de avondmarkt en zijn we ergens cocktails gaan drinken. De volgende dag heb ik rustiger aan gedaan. We zijn naar een modderbad spa gegaan waar we een aantal uren lekker konden relaxen in modderbaden, jacuzzi's, mineraalbaden en zwembaden. Daarna heb ik nog even op het strand gerelaxt, er was weinig zon maar alleen al naar het water kijken deed me goed na het chaotische Ho Chi Minh Stad.

S'avonds was het weer tijd voor een nieuwe nachttrein, dit keer naar Hoi An. De rit duurde 10 uur en nog 45 minuten in de bus, dus waren erg moe. Eenmaal aangekomen in het hotel waren we aangenaam verrast door een mega hotel met een lekker zwembad.

We zijn nu nog steeds in Hoi An, dus zal de update later schrijven.

  • 05 Januari 2017 - 13:03

    Ingrid:

    He Anoeke, wat leuk om weer wat te lezen. En wat een ervaringen tot nu toe, gaaf hoor. Veel plezier nog en heb je goed op zijn tijd ff relaxen! Tot het volgende verslag maar weer!

  • 05 Januari 2017 - 13:09

    Sjaak Derks:

    Fijn om weer wat van je te horen. Ik blijf je volgen.

    Hoi An (oek)

  • 05 Januari 2017 - 22:15

    Lilian Verburgt:

    Jeetje Anoek wat een prachtig verslag en wat geniet jij zeg!! Mooi om te lezen. Ben zeker benieuwd naar jou volgende verslag en blijf je zeker volgen!! Veel plezier en geniet ervan lieverd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hey allemaal, Leuk dat jullie mee willen lezen met mijn reis naar Vietnam. Laos, Cambodja en Bangkok. Ik probeer zoveel mogelijk te posten, maar dit zal liggen aan mijn tijd en de mogelijkheid van het internet. Liefs, Anoek

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 89639

Voorgaande reizen:

03 December 2016 - 10 Februari 2017

Zuid-Oost Azië / Indochina

Landen bezocht: