Time flies - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

21 December 2016 | Vietnam, Can Tho

De tijd hier gaat zo snel, volgende week is alweer mijn laatste week vrijwilligerswerk in Ho Chi Minh Stad. Ik heb het erg naar mijn zin, leuke mensen leren kennen en het vrijwilligerswerk is echt gewaardeerd werk. De temperatuur begint ook te wennen, al is het nog steeds warm!

Het vrijwilligerswerk is leuk om te doen. De mensen zijn aardig, al spreken ze bijna geen Engels. Met handen en voeten komen we een heel eind en hebben we ook wat lol. De dagen gaan erg snel. Ik vertrek om 7.30 naar de food shop. Meestal bestaat de dag uit groentes en vlees snijden, de eetplateaus schoonmaken en opdienen en vervolgens uitdelen aan de mensen die komen eten. Daarna maken we schoon en ga ik rond 13.00 alweer naar huis. Dit betekent dat ik veel vrije tijd heb, aangezien de meeste projecten tot 16.00 duren. Ik heb dus enkele uurtjes voor mijzelf waarin ik vaak koffie ga drinken, kleding wassen of mijn foto's op Facebook zetten en schrijven. Als iedereen terug is gaan we vaak met een groepje eten. Het restaurant binnen de school waar we verblijven is gratis, maar soms willen we wat anders en dan gaan we richting het centrum. Gister heb ik een pedicure, voetmassage en gezichtsbehandeling gedaan voor maar €12. Ook zijn we een avond gaan karaoke zingen, wat hier echt een cultuur iets is. Ik heb één nummer gezongen en toen vond ik het wel genoeg, hihi. Verder hebben we een waterpoppenshow gezien. Dat is hier erg populair. Ondanks dat we er niks van verstonden was het erg knap hoe ze dit doen. Ook zijn we naar een skybar geweest. Dit geeft een mooi uitzicht over de stad. Het was ladies night en daarom hadden de dames gratis cocktails.

Afgelopen weekend ben ik samen met een meisje van mijn kamer naar de mekong delta geweest. Dit is een rivier in het zuiden van Vietnam, waardoor je ook naar Laos en Cambodja kan varen. Het was een rit van 3 uur in een bus op een veel te hobbelige weg en kleine stoelen, maar het was het waard. Eenmaal aangekomen werden we door middel van een motorboot door de rivier vervoerd. Onderweg stopte we op verschillende eilandjes om te kijken bij het leven van de plaatselijke bevolking. We hebben daar veel soorten fruitbomen gezien en hebben dit fruit ook gegeten. Als lunch mochten we kiezen tussen varken, rund of vis met rijst. Ik koos voor vis en kwam voor de verrassing te staan dat ik na het eten opeens 200.000 Vietnamese Dong (€8) moest aftikken. De tour was namelijk alles inclusief, behalve de vis. Dit had niemand begrepen dus er werd flink heisa gemaakt door sommige deelnemers. Ik heb maar betaald en me erover heen gezet. Na de lunch hebben we gevaren in kleine bootjes met de locals. We kregen allemaal een Vietnamese hoed op en gingen door smalle riviertjes. Het was een leuke ervaring, maar wel erg toeristisch. Daarna zijn we naar ons hotel gereden.

Aangekomen in ons hotel in Can tho werden we super blij. Ik had een tweepersoonsbed voor mezelf met een goed kussen en matras. Ook hadden we een warme douche en bad. Vele mate beter dan wat we gewend zijn in de school, met dunne matjes en koude douches. We zijn even naar de night market van Can tho geweest en hebben een stukje door het stadje gelopen. We kwamen langs een groot monument voor Ho Chi Minh en zijn over een love bridge gelopen. We waren erg moe dus zijn op tijd terug gegaan naar ons hotem, verheugend op de warme douche. We hebben een goede nacht gemaakt en de volgende ochtend ging de tour verder. We stapten weer op de motorboot en gingen de floating market bekijken. Er zijn grote boten die spullen verkopen, waar de lokale bevolking naartoe vaart om spullen te kopen. Ook zijn er kleine bootjes waarbij de mensen hun boot aan jouw boot vastmaken en proberen je dingen te verkopen. Ik had een lekkere ananas gekocht. Verder konden we op het eiland een fietstocht doen, maar omdat ons niet was verteld dat we de fiets moesten huren (de reis hadden we al betaald) zijn we een flink uur zelf gaan wandelen. Twee meiden uit Nederland wilde ook wandelen en zijn met hen een rondje over het eiland gelopen.

Gister hebben we lekker gezwommen in het hotel naast onze school. We mogen daar gratis gebruik van maken en het is goed schoon.

Morgen avond pakken we de nachtbus naar Da lat. Dit is een stadje in de bergen die erg mooi is. Ook is het daar maar 23 graden, wat wel even lekker is! We hebben de vrijdag vrij genomen en zijn daar dan met de kerstdagen. Ik heb veel zin om even weg te gaan uit Ho Chi Minh Stad, want wat is dit een drukke stad! Ondanks dat ik het naar mij zin heb merk ik dat dit niet mijn stad is. Daarom heb ik zin in mij Vietnam tour, die over 1,5 week begint. Ik ben toe aan een wat rustigere en koelere stad.

Tot snel!

  • 21 December 2016 - 09:21

    Lilian:

    Anoek wat een belevenis,wat maak jij een hoop mee!! Leuk om je verslag te lezen. Kan me voorstellen dat je nu naar wat rust verlangt. Geniet van je mooie kerstdagen daar. Liefs lil

  • 21 December 2016 - 09:53

    Sjaak Derks:

    Super! Thật là một kinh nghiệm! Và ... Vì vậy, đặc biệt là bạn giữ sau chúng ta delen.Ik và tất nhiên đáp ứng.

    Tái bút: Để bản dịch tôi rõ ràng là không thể đảm bảo 100%. Lời xin lỗi.

    Enjoy !

  • 21 December 2016 - 11:03

    Marilou:

    Bedankt voor je update noekie! Echt gaaf allemaal!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je verlangd naar een temperatuur van 23 graden ;)
    Hele fijne kerst en O&N lieverd! En liefs van al je NL-roomiess <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hey allemaal, Leuk dat jullie mee willen lezen met mijn reis naar Vietnam. Laos, Cambodja en Bangkok. Ik probeer zoveel mogelijk te posten, maar dit zal liggen aan mijn tijd en de mogelijkheid van het internet. Liefs, Anoek

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 89635

Voorgaande reizen:

03 December 2016 - 10 Februari 2017

Zuid-Oost Azië / Indochina

Landen bezocht: