Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu

Hué

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

10 Januari 2017 | Vietnam, Hué

Hué was tot nu toe de bestemming die ik het minst leuk vond. We zijn vanuit Hoi An in de ochtend vertrokken naar Hué. Dit was ongeveer 4 uur met de bus. We gingen hierbij door de Hai van Pass. Dit was een bergpad naar de top van de berg waar we uitzicht hadden op de zee. Het was helaas erg mistig dus weinig te zien. Er waren ook wat oorlogsbunkers die we konden bezoeken. Daarna reden we verder naar Hué. Eenmaal aangekomen konden we een motorbike tour doen. Ik besloot dit niet te doen, omdat ik dit in Dalat al heb gedaan en het was aan de dure kant. Ik ging daarom met twee andere meiden zelf de stad verkennen. We hebben het citadel bezocht, de keizerlijke stad waar je naar betaling naar binnen mocht. Ook dit was weer een Unesco heritage. De imperial enclosure had tempels, paleizen en tuinen. Het was mooi om daar een aantal uur rond te lopen. Daarna hebben we een taxi gepakt naar the Chinese quarter. Helaas was daar helemaal niks dus zijn we teruggegaan naar het hotel. Naast het hotel hebben we wat gegeten en is iedereen uit geweest in een bar. Ik ben naar bed gegaan omdat ik erg last had van buikkrampen. Dit was gelukkig de volgende dag over.

Het hotel was trouwens heel slechr, vergeleken met de voorgaande. Overal zat schimmel, het stonk en het beddengoed was vochtig en rook naar schimmel. Een aantal hebben van kanees gewisseld omdat het niet te doen was met de stank.

De volgende dag besloten we de rest van de tempels en tombes in Hué te bezoeken, maar helaas liep de dag heel anders. Mijn kamergenoot gleed uit op een hek en had daarbij een diepe wond opgelopen. Ze moest naar het ziekenhuis voor hechtingen. Ik wilde op haar wachten om te kijken hoe het ging dus bleef in het hotel met wat andere die ook geschokt waren. Gelukkig was alles goed gegaan in het ziekenhuis, maar ze was nog erg van slag. We zijn toen rustig iets gaan eten om daarna te vertrekken richting de nachttrein naar Hanoi.

De dag in Hué liep dus anders dan gepland en heb hierdoor minder gezien van de stad dan gehoopt. Maar ik ben allang blij dat we haar kunnen helpen en het langzaam wat beter gaat met de pijn. We hadden allemaal een eye-opener, dit kan ieder van ons overkomen en daarom moeten we voorzichtiger zijn. Niet meer over hekken klimmen! Het is toch een land met minder hygiene zoals wij dat kennen, plus je spreekt de taal niet. Ik heb er in ieder geval wat van geleerd.

  • 10 Januari 2017 - 05:50

    Lilian:

    Hé Anoek, leuk weer om te lezen en wat heb je al veel gezien. Jammer dat het op de berg zo mistig was. Hoop voor jullie dat jullie kamergenoot snel op knapt. Doe voorzichtig en ik kijk uit Nasr het nieuwe verslag. Liefs Lilian.

  • 10 Januari 2017 - 09:07

    Sjaak Derks:

    Hué, een wat mindere bestemming, zoals je hebt ervaren, is dan hopelijk ook gelijk het enigste minpuntje in je reis. Beterschap toegewenst aan je kamergenoot. Be carefull and Enjoy !

  • 10 Januari 2017 - 16:07

    Marilou:

    Hey lieve Anoek, wat balen voor je kamergenootje, beterschap voor haar! Fijn dat je er voor haar kon zijn :) Jammer dat Hué niet super was maar je reis kan ook niet alleen uit hoogtepunten bestaan ;) Geniet ervan meis en goede reis naar je volgende bestemming! Liefs lou en de andere opaalwegroomies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hey allemaal, Leuk dat jullie mee willen lezen met mijn reis naar Vietnam. Laos, Cambodja en Bangkok. Ik probeer zoveel mogelijk te posten, maar dit zal liggen aan mijn tijd en de mogelijkheid van het internet. Liefs, Anoek

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 89614

Voorgaande reizen:

03 December 2016 - 10 Februari 2017

Zuid-Oost Azië / Indochina

Landen bezocht: