Het is bijna zover - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu Het is bijna zover - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

22 November 2016 | Nederland, Utrecht

Ik begin best wel zenuwachtig te worden! Over minder dan twee weken zit in het vliegtuig richting Ho Chi Minh (Vietnam). Omdat ik altijd alles op tijd wil regelen heb ik bijna alles al klaar. Het enige wat ik nog moet doen is inpakken. Zelfs dat heb ik al deels gedaan, hihi. Ik heb verschillende inpakzakken gebruikt om mijn spullen in te verdelen. Deze zijn normaal erg duur, maar heb goedkope alternatieven gevonden gewoon bij de Ikea. Prima om mijn spullen straks makkelijk uit mijn tas te vissen.

Ook heb ik mijn kleding al klaar liggen, zodat dat schoon blijft. Mijn spullen op mijn inpaklijst hoef ik straks dus alleen nog maar in mijn tas te proppen. Dit heb ik al een keer geprobeerd en alles past gelukkig. Mijn backpack zelf weegt nu iets minder dan 9 kilo, wat best netjes is. Ik lees overal dat je niet meer dan 12 kilo moet meenemen, omdat je anders teveel gewicht moet dragen. Best netjes vind ik dus, aangezien ik met vakanties altijd teveel gewicht meeneem in mijn koffer.

Wat ik meeneem:

Handbagage:
- Paspoort
- Reisdocumenten (vliegtickets en reisverzekeringspapieren)
- Portemonnee met rijbewijs, pinpas. creditcard, zorgpas, ISIC Student Card, Dollars voor mijn visumbetaling en wat Vietnamese Dong.
- Setje pasfoto's voor visa aanvragen
- Telefoon
- IPod
- E-reader
- Tablet
- Camera met extra SD-kaart
- The Lonely Planet; Vietnam. Laos, Cambodia and Northern Thailand
- Sudoku boekje
- Oordoppen en nekkussen

Backpack:
- Opladers voor apparatuur, 2 wereldstekkers en random reader van de bank
- EHBO travel kit, diarreeremmers, paracetamol, ORS, malariatabletten, de pil en desinfecterende doekjes en handgel
- Klamboe en ophangset
- 2 sneldrogende handdoeken en 1 hammamdoek
- Kleine reisflesjes met shampoo, crèmespoeling en douchegel voor de eerste nachten.
- Tandenborstel, tandpasta, haarborstel, olie, gezichtscrème en scheermesje
- Zonnebrandcrème, muggenspray met deet, Prikweg, reiswasmiddel
- Ondergoed en sokken voor 7 dagen en extra bh
- Zwemkleding
- 3 luchtige broeken, 1 short en 1 sweatpants (voor in het vliegtuig)
- 5 shirts en 1 vest (voor in het vliegtuig)
- Sjaal (voor in vliegtuig en om schouders te bedekken in tempels)
- Lakenzak en kussensloop
- Wandelschoenen, slippers en 1 paar sneakers
- Regenhoes en vliegtuighoes met slot voor backpack

Het klinkt heel veel, maar toch zit ik maar op 9 kilo. In de foto's staan de inpakzakken die ik heb gebruikt voor alle losse dingen.

Nu nog wachten tot het dan eindelijk zover is!!





  • 22 November 2016 - 22:09

    Ingrid:

    Heel veel plezier en geniet van deze gave ervaring!

  • 02 December 2016 - 20:25

    Chantal:

    Nog 1 nachtje.. het gaat voor jou een fantastische ervaring worden!!
    Tot zo, drinken we een drankje op de gav herinneringen en reis die jij gaat maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hey allemaal, Leuk dat jullie mee willen lezen met mijn reis naar Vietnam. Laos, Cambodja en Bangkok. Ik probeer zoveel mogelijk te posten, maar dit zal liggen aan mijn tijd en de mogelijkheid van het internet. Liefs, Anoek

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 89603

Voorgaande reizen:

03 December 2016 - 10 Februari 2017

Zuid-Oost Azië / Indochina

Landen bezocht: