Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoek Hoogbergen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

13 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Bangkok was de laatste bestemming voor ik weer naar huis moest. Ik bleef daar twee nachten en had dus ook twee dagen om daar rond te lopen. Mijn vlucht vanuit Phnom Penh duurde 1,5 uur en ik kwam laat in de avond aan. Vanaf het vliegveld heb ik een taxi genomen naar het hostel en ben meteen gaan slapen.

De volgende ochtend ben ik naar het paleis gegaan. Onderweg kwam ik een meisje tegen, maar die was ik ineens kwijt bij de ingang. Dus ik besloot om daar zelf maar rond te gaan lopen. Het was heel mooi maar na een aanvaring met een bewaker had ik het wel gezien. Hij stond namelijk tegen me te schreeuwen om helemaal niks en ik zei dat hij rustig moest doen, dat vond hij niet zo leuk. Daarna heb ik nog wat rondgelopen op de bekende backpack straat ; Koh san road. Dit was veel te druk natuurlijk en er waren veel kraampjes met souvenirs, restaurants en tattoo shops. Ik was blij dat ik geen hostel in die straat had geboekt. Ik werd ook een paar keer gevraagd of ik wat drugs wilde kopen.

Terug in het hostel ontmoette ik een groepje uit Duitsland waar ik 's avonds wat mee ging eten. We gingen naar een restaurant waar ze goocheltrucs doen tijdens het eten. Alle trucs waren heel gaaf en ik snapte er helemaal niks van! Ik hou normaal helemaal niet van goochelen maar dit was heel gaaf om te zien. Na het eten gingen we naar een café met live muziek. De band was heel goed en speelde veel nieuwe nummers. Na een aantal biertjes zijn we weer terug gelopen en gaan slapen.

De volgende ochtend had ik met het groepje afgesproken om naar China Town te gaan. We gingen met de taxiboot, wat een leuke rit over de rivier gaf met uitzicht over de stad. Er waren veel markten en Chinese restaurants. Na de lunch hadden we het eigenlijk wel gehad met al die marktjes en zijn we terug naar het hostel gegaan. Het was erg heet dus besloten we even te relaxen om dan 's avonds wat eten. Ik moest ook mijn tas inpakken dus heb mijn spullen uitgezocht en wat dingen weggegeven / weggegooid. Dit was mijn laatste avondmaaltijd en ik werd om 19.00 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik heb snel gedoucht na het eten om fris het vliegtuig in te gaan. We waren heel vroeg op het vliegveld, waardoor ik 2.5 uur moest wachten tot ik kon inchecken. Bij de douane duurde het erg lang, waardoor ik 1 uurtje had voor het boarden. Ik heb nog wat winkels gekeken en toen begon de reis naar huis. Mijn vlucht van Bangkok naar Doha duurde 7 uur, toen moest ik 2 uur wachten en duurde het 7,5 uur naar Amsterdam. Daar werd ik opgehaald door mijn ouders en mijn zus, die moet spandoeken en bloemen stonden. Ook een huisgenootje stond er en met zijn alle zijn we even wat gaan lunchen. Toen aangekomen in Montfoort zijn we nog even koffie gaan drinken bij mijn opa, die ook blij was dat ik er weer was. Maar toen was ik erg moe en zijn we naar huis gegaan. Na het avondeten ging ik lekker mijn bed in, maar het was lastig om te slapen omdat mijn ritme heel anders was. Ik ben de laatste dagen daardoor erg moe en doe eigenlijk nog weinig, behalve bijkomen. Alle indrukken verwerk ik eigenlijk nu pas, nu ik weer in mijn eigen omgeving ben. Ondertussen weet ik ook in mijn achterhoofd dat het echte leven nu weer begint na 2,5 maand in een andere omgeving te zijn geweest.

De reis was voor mij een goede ervaring. Ik heb leuke mensen ontmoet, veel gezien en dingen geleerd. Ik ben erg blij dat ik het toch heb doorgezet, ondanks dat ik het erg eng vond. Eigenlijk is alles heel erg meegevallen en goed gegaan, op wat kleine dingetjes na. Ik ben dankbaar voor deze ervaring en hoop in de toekomst nog meer van de wereld te zien! Maar nu eerst, back to reality.